تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/09 - 11:54
کد خبر: 483378

نگاهی بر روز هشتم بازی‌های آسیایی هانگژو؛

دنیا آقایی نقره گرفت، تیم دوبل تنیس روی میز برنز/ پایان کار هندبال با شکست برابر کره جنوبی

دنیا آقایی نقره گرفت، تیم دوبل تنیس روی میز برنز/ پایان کار هندبال با شکست برابر کره جنوبی

در هشتمین روز از مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی هانگژو چین، در پایان ۵ راند از تراپ بانوان و آقایان جایگاه نمایندگان کشورمان مشخص شد. در پایان دور مقدماتی تراپ آقایان محمد بیرانوند با ۱۱۷ امتیاز در رده شانزدهم ایستاد. با اختلاف دو امتیاز از مرحله شوت‌آف بازماند. در پایان دور مقدماتی تراپ بانوان مرضیه پرورش‌نیا با کسب امتیاز ۱۰۵ جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز هشتم بازی‌های آسیایی هانگژو یکشنبه نهم مهرماه آغاز شد و نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود رفتند. در این خبر با نتایج لحظه‌به‌لحظه این مسابقات همراه ما باشید.

نتایج لحظه به لحظه ورزشکاران ایران در روز هشتم مسابقات به شرح زیر است: 

هندبال: تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی برابر کره جنوبی با نتیجه 25 بر 24 شکست خورد تا با سه باخت متوالی در این مرحله به کار خود در بازی‌های آسیایی 2022 پایان دهد.

تیراندازی: در هشتمین روز از مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی هانگژو چین، در پایان 5 راند از تراپ بانوان و آقایان جایگاه نمایندگان کشورمان مشخص شد. در پایان دور مقدماتی تراپ آقایان محمد بیرانوند با 117 امتیاز در رده شانزدهم ایستاد. با اختلاف دو امتیاز از مرحله شوت‌آف بازماند. در پایان دور مقدماتی تراپ بانوان مرضیه پرورش‌نیا با کسب امتیاز 105 جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داد.

تنیس روی میز: مرحله نیمه نهایی مسابقات دوبل تنیس روی میز بازی های آسیایی هانگژو امروز آغاز شد و نوشاد و نیما عالمیان مقابل فان ژندونگ و وانگ چوکین تیم اول دنیا از چین قرار گرفتند. در این بازی که با حضور پر تعداد تماشاگران چینی و در سالن گونگشو کانال اسپورت پارک شهر هانگژو برگزار شد، برادران عالمیان در 4 گیم پیاپی با نتایج 11 بر 4 ، 11 بر 3، 11 بر 3 و 11 بر 6 نتیجه را واگذار کردند و صاحب مدال برنز مشترک شدند. تیم ملی تنیس روی میز ایران هم پیش از این صاحب مدال برنز شده بود. بدین ترتیب تنیس روی نیز کشورمان با 2 مدال برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

تیراندازی با کمان: مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های آسیایی از صبح امروز در هانگژو و در دو ماده ریکرو مردان و کامپوند بانوان آغاز شد. در مرحله مقدماتی ریکرو، رضا شبانی با امتیاز 677 علاوه بر شکستن رکورد ایران در رده پنجم قرار گرفت. وی پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده دیدار امارات و مالزی دیدار خواهد کرد. همچنین محمدحسین گلشنی با امتیاز 669 در رده چهاردهم ایستاد. وی پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده دیدار قزاقستان و سریلانکا دیدار خواهد کرد.

صادق اشرفی نیز با امتیاز 662 در رده بیست و یکم ایستاد. در مرحله مقدماتی کامپوند بانوان، گیسا بایبوردی با امتیاز 686 در رده چهاردهم قرار گرفت. وی پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا به مصاف حریفش که هنوز مشخص نشده، می‌رود.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و صادق اشرفی با امتیاز 2008 برای نخستین بار در رده چهارم قرار گرفت و باید فردا در مرحله حذفی به مصاف ازبکستان برود. مسابقات مرحله مقدماتی ریکرو بانوان و کامپوند بانوان عصر امروز برگزاری می‌شود.طبق قانون بازی‌های آسیایی، دو نفر برتر هر کشور می‌توانند در مرحله حذفی بازی کنند.

قایقرانی: در گروه یک کایاک چهار نفره 500 متر مردان، قایق ایران با ترکیب پوریا شریفی، سپهر ساعتچی، علی آقا میرزایی و پیمان قویدل با زمان یک دقیقه و 26 ثانیه و 220صدم ثانیه دوم شد و به فینال صعود کرد. 

هیوا افضلی در گروه دو کانو یک‌نفر 200 متر زنان در گروه خود با زمان 55 ثانیه و 278 صدم ثانیه پنجم شد و به نیمه نهایی رفت. افضلی برای صعود به فینال در دور نیمه‌نهایی با نمایندگان هند، کره و ژاپن رقابت کرد و دوم شد. سه نفر اول این رقابت به فینال راه یافتند. افضلی بعد از قایقران ژاپن با ثبت زمان 52.623 صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت و به فینال رسید. فینال این ماده پس فردا سه شنبه صبح برگزار خواهد شد.

تیم ایران با هدایت پدرو سنا به عنوان سرمربی، مهسا مجللی، رضا رئیسی و ایمان پورعزیز مربیان و 16 ورزشکار در بخش بانوان و آقایان، کایاک و کانو در این دوره از بازی‌ها حاضر است. هدیه کاظمی در گروه یک کایاک یک‌نفر 500 متر زنان در گروه خود با زمان 2 دقیقه و 9 ثانیه و 54 صدم ثانیه سوم شد و به فینال رفت. 

اسکیت: مرحله مقدماتی مسابقات اسکیت سرعت در ماده هزار متر برگزار شد و دو بانوی اسکیت‌باز ایران به رقابت با حریفان در گروه اول پرداختند. پس از راه یابی به نیمه نهایی، نگین شیخی با رکورد 1.37.082 و ملیکا منوچهری راد با زمان 1:37.157 توانستند در جمع هشت نفر برتر قرار گرفته و راهی مرحله فینال شوند. این برای اولین بار در تاریخ بازی‌های آسیایی است که اسکیت‌بازانی از ایران فینالیست می‌شوند.

در فینال نیز ملیکا منوچهری راد با رکورد 1:42.701 دقیقه و نگین شیخی با زمان 1:43.869 دقیقه به کار خود پایان دادند. آنها در انتهای مسابقه بین هشت اسکیت‌باز برتر به ترتیب در رتبه‌های هفتم و هشتم ایستادند.

در بخش مردان هم کیارش شامحمدی و محمد امین حیدری موفق شدند راهی نیمه‌نهایی شوند و محمد امین حیدری با رکورد ١:٢٧.٣٢6 در بخش آقایان راهی فینال این ماده شد اما متأسفانه کیارش شامحمدی که زمان 1:30.152 را ثبت کرده بود، از صعود به فینال بازماند. در فینال نیز محمدامین حیدری با زمان 1:30.443 دقیقه در رده ششم قرار گرفت و از کسب مدال باز ماند.

کوراش: دنیا آقایی در وزن 70- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «ونتسو چیا» از چین تایپه رفت و با شکست حریف، ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

او نیمه‌نهایی به مصاف کاخوراوا از ازبکستان رفت و موفق شد مقابل حریف قدرتمند خود به برتری دست یابد و‌ راهی دیدار نهایی شود. آقایی در دیدار نهایی به مصاف نماینده چین رفت و با شکست مقابل حریف خود به مدال نقره رسید. این نخستین مدال کوراش بانوان ایران در بازی‌های آسیایی است.

در همین وزن 70- کیلوگرم، طاهره آذرپیوند در دیدار اول خود در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف «تینگ لی وانگ» از چین تاپیه باخت و از دور مسابقات کنار رفت. کاروان ورزشی ایران در روز هشتم مسابقات در رشته‌های تیراندازی، تیراندازی با کمان، اسکیت، کوراش، قایقرانی، تنیس روی میز، هندبال، شطرنج، دوومیدانی و فوتبال به مصاف رقبای خود می‌روند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top